2010. szeptember 26., vasárnap

láttadmáreztafilmet?...

/ I'll forgive and forget, before I'm paralyzed. /

mi van olyankor, ha rabul ejt egy zene, és megállás nélkül hallgatod körbe és körbe... a végén már úgy érzed, hogy tiéd a szám, ezt csak te írhattad, annyira eggyéválsz vele. a dallam.. minden hang, ott a helyén van és te csak bámulsz ki a fejedből, annyira durván beforgat a zene. ezt a zenét (zenéket) el tudnám képzelni, mint az életem háttérzenéje. annyira passzol, minden érzésemhez, minden mozdulatomhoz, minden kimondott szóhoz és elhallgatott hangulathoz. és ha kívülről nézed magad, akár le is ülhetsz egy tál popcornnal, mert igazán szórakoztató összeségében az egész. mint egy romantikus-kaland-akció-dráma. 
az életem filmje. ha tehetném kurvára kirúgnám a forgatókönyvírót, a rendezőt és az egész stábot. velem ne szórakozzanak.
dehát mi kell egy jó mozihoz? izgalom. szemétség és pajzánság. kurvasok düh, eksön. kaland, szerelem... a hős mindig megkapja amit érdemel. vagy amit nem.
kíváncsi leszek, hogy mi lesz az én filmemnek a vége. egy elcsépelt hepiend? :D igen... örülnék én annak, a bizonyos elcsépelt és nyálas hepiendnek, amit már úgy ununk minden tipikus film végén. nekem jól esne.
végülis szar ez a film? még nem derült ki. ez a film nem kíván igazolni semmit. olyan, mint egy képeslap: Brooklyn by night, tessék, ez ilyen, ez ennyi, az éjszaka mindenhol egyformán sötét. nincs mit ragozni. igazán megejtő, hogy mennyire nincs tanulsága a történetnek. 
de mégis.. az egész arról szól leginkább, hogy a szerelem általában két egymás mellett futó önzés története. a szeretet más fán terem, egy másis kertben. egy másik bolygón.
ez fájdalmas és tiszta igazság, olyan bölcsesség-párlat, amelynél nem ártott volna jobban elidőzni... de a történetben mégis benne van, kidolgozatlanul és élesen: 
hiteles kép a szerelemről, mint az önzés sajátos formájáról.
gyors és kíméletlen ez a film, mondhatnám lélektelen, de mégis értékes, ha helyenként következetlen is. durva és árnyalatoktól mentes mozi egy kecses problémáról: a felcserélhetőség és az esetlegesség szörnyű terhéről.
lehet, hogy minden így van rendjén....
és egy nő fut. és az Út hosszú.. sok szerencsét d...

az élethez sosincs elég időd...
valamiről mindig lemaradsz. rajtadmúlik, hogy be tudod e pótolni a mulasztást.
- - -

nem tudom miről írtam ennyit. elvontan az életem egy mozzanatáról. életem filmjének részleteiről... ez csak a filmajánló volt...

és itt van hozzá a háttérzene:
x x x x x x

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése