2010. május 11., kedd

vége.

Tegnap még bosszút akartál vagy megváltást, azt akartad, hogy vigyék börtönbe és végezzék ki. Tudod, amíg ilyesmit érzel, a másik a messzeségben örül. Addig még hatalma van fölötted. Amíg bosszúért kiáltasz, a másik kezeit dörzsöli, mert a bosszú az vágy is, a bosszú megkötöttség. De eljön egy nap, mikor felébredsz, szemed dörzsölöd, ásítsz, s egyszerre észreveszed, hogy már nem akarsz semmit. Nem bánod azt sem, ha szembejön az utcán. És mindez, belülről, egészen laza és őszinte, tudod... : ) nincs többé semmi görcsös, semmi fájdalmas, semmi önkívületes az egészben. Mi történt? Nem érted. Már nem akarsz bosszút, nem... s megtudod, hogy ez az igazi bosszú, az egyetlen, a tökételes, az, hogy már nem akarsz semmit tőle, nem kívánsz neki rosszat, sem jót, nem tud többé fájdalmat szerezni neked.. mert te egyszerűen különb vagy nála. sokkal jobb. több. igazi ember.

igen, vége van. örökre. : )
--- --- ---
hát erre jó az agykontroll, a tisztító gondolkodás. 
mint a villámcsapás, úgy vágott belém a felismerés...
---
álltam az állomáson, nyomott idő, nyomott kedv. ahogy beállt a tizennyolcas a buszmegállóba, rögtön elkezdett szakadni az eső... gyorsan felszálltam a buszra és csak mosolyogtam. leghátulra ültem, a legmagasabb helyre, és a nyitott ablakon keresztül az arcomba süvített a menetszél, ami bőven hozott esőcseppeket is magával. egyáltalán nem zavart, egy pillanatra sem jutott eszembe, hogy becsukjam az ablakot, inkább a szememet hunytam le helyette és csak mosolyogtam. annyi minden eszembe jutott. szinte az egész eddigi életem lepergett a szemem előtt, és közben megvilágosodtam. semmi sem történhet ok nélkül. ma kaptam Éva nénitől egy személyreszabott igazi horoszkópot, amin persze nem tudok eligazodni, mert olyan, mint valamilyen hihetetlen matematikai képlet, de néhány dolgot megértettem. és hiszek benne. például.. mennyire nem akartam otthagyni a csokonait, mégis ez kellett ahhoz, hogy elinduljak a jövőm felé. hogy megalapozzam az életem. a sors mindvégig a kezében tartott. 
ahogy leszálltam a buszról újra mosolyognom kellett. az esőnek már nyoma sem volt, hét ágra sütött a nap, és meleg levegő vett körbe. miközben gyalogoltam a poros utcán elöntött a mérhetetlen boldogság, és végre rájöttem, hogy mennyire értékes és nagyszerű lány vagyok. minden egoizmust félretéve, teljesen ártatlanul. 
tudatosult bennem, hogy sikerült végre az ire rárakni azt a bizonyos makacs pontot. lezártam az életemnek minden negatív és rossz szakaszát, már nincs bennem semmi harag, gyűlölet, bosszúvágy... nem maradt semmi belőle, csak én vagyok. és boldog vagyok. soha nem voltam még ilyen boldog. értem az életemet, szeretem, vannak céljaim, vannak elképzeléseim. sikert sikerre halmozok, és nem állhat az utamba semmi. többet fogok elérni, mint amiről az emberek csak álmodhatnak. optimista vagyok... hiszen mindig is az voltam... csak elvesztem magamban, bezártam magam a saját sötétségembe... a régi énem, a régi detti, aki voltam évekkel ezelőtt... újra itt van. újult erővel, erősebben, mint bármikor. megküzdöttem a démonaimmal, és nyertem. mindenem meg van az életben, amire csak vágyok, és én így vagyok tökéletes. a hibáimmal együtt. tökéletes az összes hibám.
mennyire jó így élni. : ) már el is felejtettem... 
miután ennyire megvilágosodtam, már csak sajnálni tudom azokat az embereket, akik nem tudnak kiszabadulni a saját fejükben lévő sötét börtönből. miért kell a rossz emlékekkel foglalkozni? miért kell másban keresni a hibát, mikor csak magukba kellene nézni és egyből meglenne mindennek az oka. minden válasz minden kérdésre. miért akar mindenki megfelelni? csak önmagunknak kell megfelelni, és azzal már mindenkinek megfelelünk. miért kell az önsajnáltatás? miért kell a spleen? miért kell a gyűlölet? miért kell a bosszú? 
a válasz ennyi: az emberek gyengék. én erős vagyok. boldog, halálosan szerelmes, optimista, öntudatos, segítőkész, céltudatos, nyílt, letisztult és csodálatos. : ) eggyé váltam a nappal, a holddal és a csillagokkal. nem győzhet le senki és semmi.
rossz volt ennyi időt árnyékban gubbasztva élnem. de mostmár újra itt vagyok.

készülj világ, elindultam ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése